bäst att ta det säkra före det osäkra

Idag bestämde jag mig för att "ställa av" Jacquard ett tag, tills jag vet vad som är fel på honom. Han visar tydligt att något ligger snett till samt att han ömmar lite på vissa delar av ryggen. Ska ta ut någon som kan känna igenom honom och kolla ryggen. Till dess får det bli promenader och horsemanship, skulle kunna tömköra också så fort det blir lite varmare ute....


Det går att rida, då visar han inprincip ingenting, men vill inte gå runt och undra. Han är en tålig häst som verkar göra allt för mig trots smärtan... Ni vet ju också att jag länge tyckt att hans humör varit konstig, idag var hans öron slickade bak när jag gick in till boxen. Usch stackarn, men jag ska den här gången ta reda på felet innan det går för långt.

För en sak har jag lärt mig, att alltid lyssna på hästen.

Kommentarer
Postat av: Elin

tråkigt o höra att han ont i ryggen =(

håller tummarna för att det blir bra snart och att du får ut någon bra som kan klämma o känna lite på honom

2010-02-23 @ 00:42:37
URL: http://karisma.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0