Bättre sent än aldrig.

Det har varit riktigt dåligt bloggande nu ett par dagar, men jag har faktiskt inte haft tid eller ork. Ska försöka blogga lite bättre nu, samt försöka få in lite mer intressanta inlägg. Berätta gärna vad ni vill läsa om också :)

Lördag
Fick båda hästarna komma ut på ängen och jobba på ganska bra. De fick rulla mycket i galopp då de har plogat en "gång" runt hela ängen, otroligt skönt att kunna komma ut och låta hästarna galoppera! :)
Prisen gick super, lyssnade riktigt bra på mig. Jacken red jag med hackamore och det gick en aningens för fort ibland! 

Söndag
Red jag ut på Jacken med Ebba och Casio. Ingen utav hästarna lyssnade speciellt bra på oss, busar. Prisen hopptränade jag för första gången för Annika, det var riktigt kul men jobbigt! Jag känner bara hur LAT jag är, usch på mig måste verkligen börja använda benen och rida! 
Han hade lite samma problem som Jacken hade i början, vi ska träna lite mer på regleringen, kondisen, töjbarheten och att han ska bli lite mer elastisk. 

Måndag
Jag skrittade ut på Prisen, supermysigt. Jacken hoppade på lektionen, gick bra förutom att ännu en gång kände jag hur sämst jag red. Måste verkligen öka min egna kondition! 

Tisdag
Sara (min medryttare) fick prova rida Prisen för första gången, de red ut/tog det lugnt och det hade gått bra. Hon gillade honom, det är kanon för bättre medryttare finns inte! 
Jacken fick stå, för jag hade fullt upp med annat hela kvällen :( 
Båda hästisarna skoddes också!

Imorgon/idag
Rider jag ut på Jacken och Prisen tar jag på lektionen för Evaa Larsdotter.

Det var en liten snabb sammanfattning från vad som hänt. Hoppas det inte tråkar ut er för mycket, men känner att det är ganska viktigt för mig att skriva upp varje dag vad vi gör osv.  


Kommentarer
Postat av: Flajsii

Älskar att läsa om dina dagar med hästisarna. Fortsätt med det ! :D <33

2010-02-17 @ 18:43:46
URL: http://flajsii.devote.se
Postat av: Lina Renström - Du kan vinna ett tävlingstäcke!

Vart har uppdateringen tagit vägen? ;)

2010-02-21 @ 14:23:54
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0