Dagens träning, dagens bästa.

Surprise - Ut
Känslan av att alltid känna sig trygg på en häst är underbar, och äntligen känns det så nu med Prisen, vilket gör honom mycket säkrare på hoven!
Jag skrittade ut i ovädret, med hackamore på halvlånga tyglar, blåste som tusan. Vi travade också en del, förbi grisar och råddjur.
Kom på att han har inprincip slutat testa mig, nu kan jag rida ut helt själv med långa tyglar utan att han hittar på något bus. Vi travad en del på volten och det märktes att han trivdes med hackamoret samtidigt som han frustade en del, kanske en ovan känsa att ha ngt som trycker mot nosen?

Jacquard - Dressyr
Gick suuuuper! Det börjar alltid med att det går bra, sen protesterar han mkt och ställer höga krav på ryttaren, sen går det jättejättebra. Jag har rensat mina tankar för mycket ikväll så kan inte riktigt förklara just nu... Mer än att jag älskar sadeln och jag älskar min häst! Första gången vi tränar dressyr på riktigt på länge, har saknat min skrutt. Han är verklige helt underbar min häst, det finns inga ord, jag är så glad att jag har honom.
Nu kunde jag komma åt honom på ett sätt jag aldrig förr kunnat, rätt sadel avgör verkligen mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0