Dagens träning, Dressyr och ut

Surprise - ut


Jag red ut på honom själv i ganska exakt en timma, hur mysigt som helst! Vi tog oss för första gången själva över vägen och red till sandtaget i både skritt, trav och galopp. Dock ganska sämst underlag fortfarande så man får vara ganska försiktig och ta det lugnt. Men kan säga att han är mer okomplicerad än vad Jacken är att rida ut själv på, Jacken är BRA mycket töntigare. Haha kanske för att han känner stället utan och innan :P
Prisen var så söt då han typ halvfrustade hela tiden, skojar ni eller att jag längtar till sommaren sen?

Påväg ut, med och utan grejor.

Lägg märke till att han står typ precis likadant!

Jacquard - Dressyrlektion


Eftersnacket
Evaa - Kanon! Samma sak här, det är det bästa jag har sätt dig göra på honom tror jag. (jag har haft hästen i lite över ett år...)
Jag - Saken är den, att nu känns det som om vi kommit i det stadiet att jag kan börja samla honom mera.

Evaa - Helt rätt.
Jag - Det känns bra, men han bråkar ju mer...
Evaa - Du kanske tycker det, men jag får inte den uppfattningen. Därför att han bråkar ibland, men han går mycket mycket stadigare nu. När du plockar upp och rider honom stadigt så går han mycket stadigare, sen att du kan uppfatta att han krånglar och har sig, det gör inte jag.
Jag - hehe..
Evaa - Men galoppen är ju en jätteskillnad nu också!
Jag - Ja verkligen.

Jag krävde med andra ord mycket mer utav honom den här lektionen, kortade upp tyglarna och red som en liten iller. Jäklar vad han protesterade till en början, det gäller att man har mycket ben. Jag kände själv att jag hade mina händer mer ihop som var mycket mer stilla dessutom, så inte alls mycket "plockande" i handen, mest ett stöd och jävulskt mycket ben! 
Evaa sa inte speciellt mycket under lektionen så jag var tvungen att efter halva lektion fråga om jag verkligen gör rätt i att kräva så mycket som jag gjorde, om jag verkligen red rätt liksom. Alltid när jag är osäker på något så frågar jag, på så sätt går man hela tiden framåt. Galopperna går verkligen framåt, sista galoppen var klockren! Där kunde jag höja min hand och det kändes som om vi var värsta dressyrekipaget. Det går sakta men säkert framåt, det får ta den tid det tar helt enkelt :)  


Spegelfoto efter lektionen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0