Fire fighter fly

Hände en liten olycka idag...

Efter lektionen ställde jag prisen på gången, med bara grimskaft hängande framför. Jag pratade med Ebba samtidigt som jag stod bredvid Prisen.
Vi pratade lite om dagens lektion, lite om våra hästar och hur humöret kan påverka så mycket i ens ridning, var med andra ord helt inne i samtalet...
Det som hände gick riktigt jäkla fort, Prisen lekte lite med grimskaften och lyckades komma under med huvudet. Jag skulle precis lugnt bara fixa till det men istället kastar han sig iväg så fort att jag inte hinner hindra honom, som om han hade eld i baken.
Rätt på Casio som står mitt på stallgången med Ebba med sådan smäll så att hästarna framförallt Casio nästan går omkull, men klarar sig precis och Prisen fortsätter genom stallgången i 180...
När jag går för att hämta honom på andra sidan stallet känner man hur det luktar bränt på golvet... Måste vart broddarna som slipas mot ytan...

Det gick bra med båda hästarna, jag och Ebba mest skrattade... Vilket jag inte tycker är fel, det är bättre att man kan slappna av när något händer än att man själv ska stressa upp sig och det gick ju trots allt bra.
Såhär i efterhand tänker jag på att det hade kunnat gått mycket värre, som att Ebba hade lika gärna kunnat hamna i kläm... Usch knashäst, kan säga att Casio vart bra förvånad :P och vi skrämde slag på Johanna som var längre in i stallet hos sin ponny...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0