Hoppträning för Annika Hellgren


Jacquard
Det var länge sen sist och det är mycket kul att komma igång med våra hoppträningar igen. Idag hade vi bara lite övningar, bommar och kontroll då det var ett tag sedan vi tränade.
Kan säga att det verkligen har blivit en stor skillnad från första träningarna, han har blivit mycket starkare i galoppen och mjukare. Vi kan dessutom reglera galoppen mycket mera, nu orkar han även gå i en stor galopp. Vi kunde variera från 6 till 8 jämna galoppsprång mellan en linje på 23 meter vilket skulle vart omöjligt för några månader sedan. Det är så kul att det går framåt! Idag red jag även med tränsbett då för att variera lite, han funkade bra på det, han gillar sin dyra special bett ;) puh!

Läxa - förberedning till galoppombyte
Till nästa gång är att påbörja träningen till galoppombyten (då vi inte har tränat det alls under våran tid.. heh). Jag ska börja med att galoppera, göra halt och fatta ny galopp från halten. För att sedan övergå till att sakta av till skritt i tre steg innan jag fattar ny galopp. 
Det ska stärka honom lite till och göra honom mer uppmärksam, kvickare på mina hjälper. Alltså påbörjan för att sedan träna galoppombyte.

Lite filmer från idag.... Mobilkvalite. :P  


Jag har planerat in en hoppträning för henne på Prisen nästa vecka :)
Kommer bli intressant, idag fick han stå ♥


Kommentarer
Postat av: Lina Renström

Jag har oxå börjat träna galopp om byten :D

2010-02-07 @ 20:06:35
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Siri

så fina ihop :'D

btw du ska få filmkameran!

2010-02-07 @ 20:44:27
URL: http://siribrandell.webblogg.se/
Postat av: Elin

Såg bra ut! :)

2010-02-08 @ 21:26:57
URL: http://nittondeaugusti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0