Svar på kommentar



1. Jag kan nog skillnaden på när en häst bockar eller enbart sparkar bakut. Du kanske aldrig sätt kombinationen utav de två delarna? Haha ja han gjorde det bara en gång, men fortfarande en bockning ;)

Jag tycker det här ser ut som om han ska bocka, right?

2. Visst vi kommer kanske lite nära men att jag ska rycka i honom ser jag inte? Dock har jag ett stöd i handen då han har hackamore och dessutom hänger sig lite.
Den här hästen är ganska känslig då jag tror att största anledningen till att han bockade var att han rev hindret med bakbenen. Känner en annan häst som alltid fick fnatt ett tag efter hindrerna om han råkade riva (Miramis).

Sen ger jag honom två slag eller skulle kalla det mer "markeringar" på hindret innan, visst kanske ser lite brutalare ut än vad det faktiskt är pga filmningen så jag förväntade mig inget annat än att ngn skulle reagera. Men ärligt talat skulle jag aldrig ge ett onödigt slag, så kan det vara så att den här hästen behöver lite övertalning ibland? Kul att man kan kommentera utan att veta fakta.  

Men alla får tycka precis vad dom vill så länge man står för det enligt mig då :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

SV: Okej låter ju bra :)

Jag tävlade innan men nu har det inte blivit något pga hästbyte och skador både hit och dit ! Men hoppas kunna komma ut nu till våren eller iaf sommaren ! Och då blir det väl främst hoppning skulle jag tro :)

2010-02-09 @ 18:06:24
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: Elin

Kikade på filmen o håller helt klart med om att han bockar!!

En häst som bockar gör ju ofast ett bakutspark i bocksprånget vilket han gör. Men det där räknar jag som utan tvekan ett bocksprång så stå på dig! :)

2010-02-09 @ 19:32:09
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: linneeeeea

haha, asså jag bara älskar hur människor lägger sig i hur man rider. En kommenterade att jag red aggersivt när jag hoppade Sascha, för att jag typ driver hela tiden och RIDER. alla har inte ponnier som man bara sitter och styr så hoppar dom, man måste fan kämpa också -_-

2010-02-09 @ 20:16:44
Postat av: Hanna

TRo mig, det är nog okunskap hos den männsikan. Har man hackmore MÅSTE man hålla tag lite i dem :)

2010-02-09 @ 20:30:44
URL: http://hannaochflugan.webblogg.se/
Postat av: Lina Renström

Jag blir as irreterad på sånt folk som lägger sig och har HELT fel!!!!!!!

2010-02-09 @ 22:27:43
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Elin

hahah.. sorgligt att det alltid blir såhär, man kan ju om man måste kommentera säga att: jag tycker inte det såg ut som en bockning. man måste ju inte skriva som hon gjorde, värsta anklagande. sen var det bara du som satt på hästen och red, bara du vet att de där två markeringarna med spöet behövdes, kan ingen säga något annat om. så larvigt med såna där kommentarer. Gissar att det var anonymt utan hemsida/email? ;)

2010-02-10 @ 09:35:48
URL: http://nittondeaugusti.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Ja, jag väljer att vara anonym med hemsida osv. eftersom att hästmänniskor är experter på att gadda ihop sig.

Och nej, man behöver inte HÅLLA i dem med hackamore, ni verkar inte ha någon koll alls på hur skarpt ett hackamore är egentligen för hästen.

Sorgligt.

2010-02-10 @ 17:27:17
Postat av: N

SV: Joo, han va super i båda klasserna! Synd ba att ja glömde bort banan, annars hade vi blivit placerade ;D <3

Vi måste träffas snart :) <3



Att dom pallar...

2010-02-10 @ 20:53:33
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Flajsii

Haha, snacka om okunskap hos människan som kommenterade -.- Suck asså xD

Herregud, alla som sett dendär hästen hoppa vet att man måste övertala för att han ska hoppa. Du är grym du ^^

2010-02-10 @ 22:04:28
URL: http://flajsii.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0