Dagens härliga träningar

Surprise
Red privat för Evaa Larsdotter på morgonen med Prisen. Andra gången som det gått riktigt bra, jag börjar "hitta" honom lite nu. O Evaa är grym som privatlärare, som alltid.
Ska försöka rida för henne lite regelbundet nu, både med Jacken och Prisen. Det blir mycket inplanerade träningar för mig iår, mycket tävlingar också i både dressyr med framförallt hoppning.
Satsar man så gör man och iår ska vi ge allt!

Jacquard
Red jag på kvällen själv i ridhuset, vi tränade lite samling och påbörjade läxan som Annika.H gav oss. Det gick riktigt bra, efter ett tag lyssnade han klockrent på mina hjälper. Men fortfarande lite tidigt för att få till själva galoppombytet, men det kommer.
Är dock lite osäker på hans rygg just nu... Han ömmar inget när man känner och klämmer. Men han reagerar ibland när man sitter upp och när man sätter press (som kan beror på många andra anledningar också). När man "lägger ner" hästarna efter passen ska de egentligen söka sig ner själva automatiskt (om man nu ridit rätt). Det gör han inte på samma sätt längre, han stretar emot ibland även där... Ska nog planera in att verkligen kolla upp hans rygg, för att vara på säkra sidan.

Praktikplats...
Har pratat och bestämt med Evaa att jag ska "praktisera" hos henne varje fredag. Vilket innebär då att jag ska mocka, fodra, fixa all annat syssla i deras privatstall. Sedan ska vi/jag tränings rida hästarna, kommer bli slitsamt och otroligt kul tror jag :)


Kommentarer
Postat av: Syrran

Träningsvärk efter sadeln? Kanske är väldigt nytt för honom när inget längre trycker.

Men kolla upp ryggen låter bra, låt en massör kolla hans muskler vettja :)

2010-02-13 @ 18:11:30
URL: http://dansande-skruttet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0