dagens träning

Skriver lite snabbt och slarvigt nu, det har varit en lång dag och det har hunnit bli veldigt sent, ska upp tidigt imorgon och så :)

Surprise
Red ut med Ebba och Casio, hej och hå säger jag bara. Två pigga och busiga ponnys, ni kan ju tänka er själva?
Prisen testade mig lite till idag, på samma ställe som igår vänder han och stegrar, den här gången lite högre än igår.
Men det var inte så mycket mer med det och vi fortsätter. Nästa ställe blir vid grisarna, det lusiga är att när han vänder landar han klantigt nog nere i det lilla diket att han blir så förvånad och bockhoppar upp för det.
Jag tappar mina stigbyglar (alldeles för långa) otur för honom att jag har balans!
Han och Casio springer iväg en bit innan vi (full i skratt) lyckas stanna och vända och försöka på nytt. Med Casio som ledarhäst gick det mycket bättre.
Det var inga mer vändningar men lite studsande vart det ibland.
Vi avslutade med att trava två varv runt ängen, det var riktigt mysigt och han fick ett fint steg då man var tvungen att riktigt lyfta på bena ;)
Det var en händelserik men mycket rolig ridtur, trots allt arabkorsning så jag väntar mig ingen annat. Men skulle inte livet vara ganska tråkigt utan lite bus?

När hästar vänder och sticker med mig låter jag hellre dom göra det några meter så att jag lugnt (men ändå bestämt) kan stanna hästen, än att rycka och slita i tyglarna. Hur dum, knäpp, knasig hästen må vara skulle jag aldrig med mening rycka, slita och dra. Det finns inte i min värld...

Jacquard
Jag tillbringade mycket tid på min prins, pysslade en hel del innan vi gav oss iväg barbacka en runda runt gården.
Vid grisarna bråkade han (precis som han gjort förut) med att vända snurra och skulle ha stegrat om jag skulle vänt honom åt andra hållet.
Till slut hoppade jag av (för att undvika olycka), med hjälp av mina delade tyglar kunde jag mana på honom frammåt utan att jag skulle behöva gå före.
Att få honom att våga gå före mig är den metoden som fått honom att sluta bråka. Det var ju ett tag sedan vi rider där och det är vinter, mycket bus så jag är inte förvånad att han bråka lite.

Efter en stunds promenad hittar jag ett ställe att hoppa upp på och hemmåt bär det av utan några med bråk. Kom på idag att han är riktigt trafiksäker och jag hissar för det, men dissar kylan. Usch och fy..

Efter så pysslade jag en hel del, flätade svans osv. Inför tävlingen imorgon, jag är sjukt taggad och det ska bli otroligt kul!
Hoppas bara han går in i transporten, men det borde inte vara några problem.
Idag var hjärtat på mycket bättre humör, han trivdes att bli ompysslad på gången och han var inte alls lika grinig. Han tyckte det var supermysigt när jag borstade bakom öronen och på pannan, han bara njöt. Underbart!

Så önska oss lycka till imorgon så får ni veta resultaten sen senare på kvällen! :D
Fan vår första regionala!

// Kan garantera mycket stavfel på detta inlägg, men har varken ork el tid att kolla igenom det. 


Kommentarer
Postat av: Magda

Ah det låter som att Prisen trivs med dig annars skulle ha inte testa dig som han gör:)

Hoppas det går SUPERBRA idag, massa lyckosparkar!!

2010-01-09 @ 12:09:32
URL: http://darlinglilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0