Dagens träning - D



Valde att ha Surprise på lektionen, får bli så på måndagar. Vi hade bara vanlig dressyr idag, tränade inte på något speciellt.
Vi red mycket i bågar till en början och la ner dom innan vi började samla upp lite mera. Prisen tappade ofta koncentrationen och ville kolla på annat istället för att lyssna på mina hjälper, men efter ett tag började jag faktiskt rida ordentligt.
Det var ett tag, mitten/till slutet av lektionen jag verkligen red allt vad jag hade, och han gick riktigt jäkla bra. Sedan orkade jag inte mer, det tog på mina krafter. 

Evaa (min tränare) sa att det här är det bästa hon sätt utav oss hittills, och han ser riktigt fin ut när jag lyckas hålla ihop honom. Hon tror också att han förmodligen behöver mycket stöd i handen och mycketmycket ben, det känner jag också.
Dock orkade inte jag som tidigare dagar att rida fullt ut, är fortfarande sjuk. Idag kände jag att det var första gången på länge som jag ärligt talat red, vilket slutade i illamående.

Därför fick Jacken stå idag, bokstavligt hatar jag att vara sjuk! Man vill få ut så mycket mer än vad man orkar och kan... Det är ett under att jag orkar med en häst om dagen just nu, skönt att det inte är tävlingssäsong.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har jag ridit honom på vanligt bett är det fast hand men ändå mjuk och mkt ben och sits. Har jag ridit med jaktkandaret är det lite hand och mkt ben:) Egentligen borde man skriva en bruksanvisning på varje häst:) kramar till er båda!

2010-01-26 @ 08:44:08
Postat av: Freja

Haha ja verkligen :) Tack så mycket, ska tänka på det nästa träning ^^

kramar!

2010-01-26 @ 09:40:59
Postat av: Linnéa

Jättefin häst! =)

2010-01-26 @ 22:50:59
URL: http://hamiltonhrimnir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0