Dagens träning - Dressyr

Jacquard
Skrittade cirka 20 minuter ute innan jag kände lite på honom i ridhuset.
Till en början ville han inte riktigt gå fram eller ut i spåret, ormade och skråmde sig lite, det var ju jobbigt att behöva jobba!
Trots att han inte riktigt gick fram till bettet var han mjuk och fin i munnen, ganska stadig. Han är en himla känslig häst, därför jag är försiktigt med att låta andra rida honom med bett i munnen.
Man behöver endas korta tyglarna och känna ett stöd, knappt ta något alls, jag har arbetat med mycket sits och lite hand för att han ska ha blivit så mjuk och fin som han är i munnen.

Efter ett tag så lossnade hans istadighet och han arbetade i den mån som jag begärde utav honom, jag är sjuk för tillfället så jag klarar inte av att rida fullt ut just nu.
Men det är lagom, för det är först nu vi sätter igång träningen ordentligt igen :) Mjukstart med andra ord.
Han tog fattningarna bra, lyckades även där gå i stadig form samt hålla formen i avsaktningarna. Nu bara längtar jag efter en privatlektion! Och hoppas han kan sköta sig lika bra med andra hästar sen..


Surprise
Fick vila idag, eftersom jag är sjuk och att han är den som gått mest den här veckan.


Kommentarer
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

sv; okej vad kul :) dom va jättesöta båda två ^^

2010-01-23 @ 13:26:16
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0