Dagens träning - Hoppning

Är inte hemma så det blir inga bilder eller intressanta inlägg just nu tyvärr men sitter här med gitarrspelande i bakgrunden ^^
Igår hände inget speciellt, hästisarna fick stå då jag hade mycket plugg.


Surprise - Lektion - Hoppning

Med jaktkandaret idag för min dressyr/torner/WE tränare Evaa på lektionen idag, som då kan en del hoppning också såklart. Eftersom det är himla "mysigt" väder ute så var vi bara tre på lektionen, skönt!
Prisen var inte alls stressad förutom när jag skulle sitta upp utanför stallet och i ridhuset. Hoppningen gick kanon med tanke på att det var trots allt våran första hopp-träning ihop.
Vi hade två studs längst långsidan, lite för kort avstånd bara för att Prisen skulle behöva korta sig lite, jobba lite extra med bakbenen.
Sen hade vi ett hinder längst diagonalen och red små banor med hindret och studsen, höjderna låg runt 60 cm.
Tyckte att både jag och Prisen fick ut mycket utav den här träningen, båda fick jobba. Jag då han inte ger något gratis och han för att han var tvungen att korta sig och arbeta extra vid studsen, lite gymnastik alltså.

Känns kul att jag börjar komma igång med träningen nu efter min sjuka period, Jacken fick dock stå endas pga snökaostet ute, tyvärr.

Imorgon är jag ledig, så ska rida ut båda hästarna och Siri kommer kanske plåta oss, hoppas för lite fina bilder imorrn då! :)

Kommentarer
Postat av: ander

fyfan vilken fin blogg du har :')

2010-01-28 @ 21:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0