dagens träning

SURPRISE
Jag red Surprise och Sara fick rida min prins. Hästarna (eller iaf Prisen) var pigga o glada, så fort jag var i sadeln bar det av framåt med små frustningar.
Vi skrittade ner till ridhuset i ett ganska snabbt tempo, jag fick stanna och vänta ibland på Jacken o Sara.
Det var lite hinder kvar i ridhuset från igår så det var mycket nytt för Prisen att kolla på. Idag tog jag det bara lugnt, kände igenom honom lite och lät han vänja sig vid ridhuset. 
Ganska snabbt slappnade han av och mjukna lite. Jag red på det vanliga tredelade bettet (med fasta ringar) då jag gillar dem bäst, han var lite stark ibland och orkade inte riktigt bära sig så mycket i galoppen, eller så var det jag som inte orkade rida ordentligt. 
Var i vilket fall nöjd för första dagen, dock var jag inte nöjd över sadeln vi fått låna, usch vad hemsk den är att rida i! Längtar tills vi skaffar en egen... 

Efter så skrittade vi ut en sväng, vi gick både först och sist och vid sidan av med Jacquard. Hästarna funkar hur bra som helst ihop, det är riktigt skönt. Dessutom klarade den här herren av grisarna mycket bättre än vad Jack gjorde ;) Pluspoäng där!

JACQUARD
Det såg riktigt bra ut när Sara red Jacken! Det är kul att höra vad hon tycker om honom nu då hon red honom med tränsbett i somras. Precis som jag känt så har han blivit bra mycket mjukare i munnen, och hon tycker att han är mysig. 
Ibland kan han hamna i den sitsen att gå lite på stället och tappa framåtbjudningen, men det är en tekniksak att rida honom. Han är speciell den hästen, krävs mycket sits och lite hand men samtidigt ett stöd för att han ska gå bra. 
Det är kul att se honom gå med andra ibland, även fast jag är väldigt kräsen för att låna ut mina hästar (mycket mycket sällan det händer, bara om jag måste). 
Sara har dock fått äran kommer få rida honom mycket mer nu när jag har två, för vi ska ut o busa ihop :)
Annars är det Ebba som får rida han, de två ryttare jag först och främst vänder mig till. 


Imorgon kommer det bli massor med bus, vi ska ut på ängen och tolka med Jacquard och massa människor! Kameran hänger också med.   


                                                                   Älsklings Jacken


Kommentarer
Postat av: bästavän

jag tycker om din poni veldigt mycket,

och dig med <3

2010-01-05 @ 21:08:58
URL: http://saraklein.webblogg.se/
Postat av: Syrran

Jag får rida han :D stolt

2010-01-05 @ 22:22:10
URL: http://dansande-skruttet.blogspot.com
Postat av: trulsdottern

Ni är så fina ihop bästis :)



Haha, klart du får yster, familjemedlemar har VIP ;)

2010-01-06 @ 12:09:23
URL: http://trulsdottern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0