Första tävlingen med Surprise (16/01-10)

För det första så måste jag meddela att vi inte hoppa de banorna som finns på banskissen ni fick se några inlägg tidigare (ändrat i sista stund).. Kan säga att clear rounden var lätt och KM-kvalet lite krångligare.

Clear Round
Jag red på det tredelade tränsbettet, han var pigg, glad och stark!
Vi slutade på 8 fel, två pet med bakbenen. Annledning? Han blev lite lång, gick lite fort och kom tätt inpå. Kvick med fram, men hinner inte riktigt med bakbenen. Hade väl inte världens bästa kontroll, men grymt kul var det, han verkligen älskade det!




Framridningen (Fotograf: Sara Klein)




KM Kvalet.
Där det är först fel, sen stil och sist tid som avgör.

Jag böt bett, till samma som han hade när jag provred honom, ett jaktkandar.
Kände att det var lika bra, nu skulle det vara mera hinder och lite svårare bana, hade ingen lust och krascha bara för att vi inte lärt känna varandra riktigt än.
Det är sjukt vilken skillnad det blev, det märks hur känslig han är.
Allt gick mycket bättre, och jag hade mer kontroll så det kändes bra när vi fick startsignal. Dock vart det lite "för mycket" kontroll, så en lite ojämn runda blev det. 
Näst sista tabbar jag mig men han hoppar glatt och efter hamnade jag, men vi klarar det bra och usch vad hemsk jag kände mig! Sista hindret hoppar han glatt så en nolla satte vi. 
Jag kände själv dock att stilen inte var med oss idag.

Jag vet att det hade kunnat gått mycket bättre, men vi har mycket kvar att lära utav varandra. Är skitnöjd trots allt, har haft hästen i två veckor, inte hoppat sen provridningen och ja vår allra första tävling ihop!
Han tar i för kung och fosterland, hoppar som en gud, helt underbart rolig att rida! Så positiv och glad, ska verkligen ta vara på den tiden vi kommer få ihop

Framridningen (Fotograf: Mamma)



Men det otroliga, var inte alls många felfria! Så jag och Prisen knep andra platsen :)
Alla 5 placerade var felfria, sen har jag ingen aning om hur många fler som blev felfria.



Det fula var att när jag fick protokollet av Lena sa hon bara lite drygt/surt "lite ryckigt och knyckigt, och kolla inte ner för att se galoppen!"
svarade bara "Ja, vi ska lära känna varandra lite bättre.." sen bara gick hon, som om hon störde sig på våran placering..
Alla andra kunde hon berömma hur mycket som helst, till mig kunde hon inte ens kommentera Surprise, som ändå är en ny häst. Jag tycker i vilket fall som helst att vi trots allt förtjänade placeringen, trots allt felen som avgör i första hand! Visst vissa kanske fick mera i stil, men som sagt så var vi felfria och inte dom.

Men hon får tycka precis vad hon vill om min ridning och om Surprise, för jag/vi kör som sagt vårat egna race nu. Har ju helt slutat rida hennes hästar och råkar bara vara på samma gård, med samma dressyrtränare och samma ridhus som ridskolan. 

  
För mig är både du och Jacquard toppenhästar ♥


Kommentarer
Postat av: N

Freja!! :D Ja bara klicka på nån kommentar för att komma till nån ny blogg på en storblogg, å så kom ja till din blogg ;D

Hur e det? :)

2010-01-21 @ 11:19:37
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Magda

Va glad är jag:) Bara så du vet Freja så är jag så glad att Prisen fick komma till dig, jag hade inte kunnat hitta en bättre fodervärd än dig!!

2010-01-21 @ 13:48:54
URL: http://darlinglilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0