Hemma hoss Evaa

Som jag skrev tidigare så var jag och Sara hemma hos våran ridlärare under helgen, eller ja från Lördag eftermidda till söndag morgon.


- Vi tog hand om hennes och dotterns hästar, Jazzo, Tischa och Danny.
- Red Tischa och Danny.
- Hade kväll samt morgonpass i stallet, mocka, fodra, ut och insläpp.
- Mata katter och eldade i huset.

Det var trevligt att träffa Jazzo igen, en drömhäst som betyder mycket för mig. Han är halt stackaren, så honom kunde vi tyvärr inte rida.  

Jag och Jazzo sommaren 2008 ♥



Jag red Danny och Sara red Tischa.
Danny är Mysans (dotterns) häst, honom red jag lite grann när de hade sina hästar på Roo (där jag står med mina). Framförallt dressyr då, tävlade han tre eller fyra gånger, placerade två gånger tvåa och fyra. Men det är en annan historia.


Danny dagen innan en dressyrtävling, sommaren 2009.
(Grimman han har på sig är en födelsedagspresent till Mysan från mig och en kompis)


Hade glömt hur rolig han var och rida!
 
Han är ganska speciell, mycket svårriden. Och när allt faller på plats, är han värsta drömmen! 
På roo var han en ganska stressad häst, så bra mycket lugnare är han nu. Mysan har verkligen gjort ett jättejobb med den hästen! 


Mysan och Danny sommaren 2009. 

Sen bytte jag och Sara
Så jag fick prova rida Tischa, deras senaste häst som egentligen är deras första. Alltså en häst som har kommit tillbaka till familjen efter några år (just nu på foder). Massor med historier har jag hört då om henne, hon var ganska ohanterbar en gång i tiden. En häst med stark psyke, skulle kunna gå igenom eld och vatten! Perfekt som tornehäst, marknadsridning och för pilbågsskytte. 
Riktig trevlig och rida, stadig form i alla gångarter. Har dock lite svårt med galoppen, blir lite lat och vill lägga av. Det gällde att man hela tiden var en sekund före för att hon inte skulle lägga av.
Har tyvärr ingen bild på henne, men hon är en stor häst med varmblod i sig. Kan slänga in en bild senare om jag hittar.


Här kommer lite mer bilder på Jazzo och Danny, från tiderna då jag red dem.

Dancing Dannyboy




Jazzo IES



Måste bara passa på och skriva tack, tack Evaa och Tack My för att ni gav mig möjligheten att träffa och lära känna dessa underbara hästar!
Speciellt Jazzo, skulle ni bli knäppa och få för er att sälja honom en dag vet ni vart jag finns. 

Tack ♥

 

Kommentarer
Postat av: Sabina Borenius- Bli Veckans Blogg och vinn priser sponsrade av hastfynd.se- bloggen med allt för ryttare och häst

Fina bilder! :D

2010-01-21 @ 12:22:28
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Sarah Hedengren

mkt fina bilder ;D

2010-01-21 @ 13:06:34
URL: http://sarahhedengren.blogg.se/
Postat av: myran

ååh jag är så glad att det var just ni som tog hand om dom. Det finns inga bättrer hästskötare än ni. :)

Och TACK till dig Freja, Tack, för att du har tagit hand om min häst, att du har hjälpt oss med utvecklingen.

Vi älskar dig. <3

Och JA vi ska sälja Jazzo, till dig ngn gång i framtiden. <3

2010-01-23 @ 13:55:34
URL: http://kentsdottern.blogg.se/
Postat av: Evaa Larsdotter

Tack freja !
För dessa underbara bilder :). Känns underbart att se dem då jag nästan inte har några bilder på mina hästar. Och JA, jag blev knäpp och sålde Jazzo men han har det bra och skulle nog inte fungerat lika bra i Barcelona som Danny gör !
Allt det bästa !!!

2013-04-20 @ 04:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0