Onsdag

Var en lång dag, därför hann jag inte blogga. Men tänker berätta idag vad vi gjorde med hästarna :)
Jag kom hem sent och Ebba lovade att rida med mig, dock vart det väldigt sent men mysigt vart det. 

Hör och häpna, jag red min prins, Ebba fick prova Surprise!
Som sagt så lånar jag inte ut mina hästar till vem som helst, mycket sällan, nästan aldrig. Speciellt inte Surprise, det är Jacken som får ha någon annan på ryggen då. 
Men den här gången kändes det okej, det var skönt att få rida Jacken själv dessutom.
Kan säga er att hon blev inte lite förvånad (och glad) när jag föreslog det för henne.

Vi stod länge och pysslade med hästarna hade det hur mysigt som helst, med lugna favoriter i bakgrunden, innan vi skrittade vi ut 20 min runt gården. 
Hästarna skötte sig fint och tyckte att det var minst lika mysigt. 
Sedan red vi cirka 20 min i ridhuset också, kände lite på dom, travade och tog några fattningar innan vi skrittade hem igen. 

Surprise
Såg riktigt bra ut när Ebba red honom! Hon och jag har ganska lika ridstil, lugn och mjuk ridning med mycket sits och lite hand. Han såg ut att trivas, Ebba också.
Hennes kommentarer var "Gud vad underbar häst!" och "Han var mycket roligare att rida än Jacquard".
Men sen erkände hon jack var mysig... :) 

Ebba och Jacquard:

I sommras.

Jacquard
Red med hackamoret, böjde igenom lite i båda varven på volterna. Lät honom gå i en ganska låg form och rulla på, en mjukstart helt enkelt! 
Han trivdes bra och det är skönt att sätta igång träningen med honom också, funderar på att boka hoppträning nästa helg.


Jag och Prisen, ignorera mig och kolla vad avslappnad han blivit.


<3


Älsklings Jacken<3


Kommentarer
Postat av: N

SV: Har en infektion i kroppen så ja tar nån medecin, men är nog snart frisk :)

När ks adu tävla nästa gång, så vi syns? Kramar <3

2010-01-21 @ 13:59:49
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Elin

Fin blogg! :)

2010-01-21 @ 14:49:42
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: Ebba

Han var hur rolig och mysig som helst och vilken toppenhäst du fått, glad för er skull han kunde inte kommit till någon bättre! Jacken är väldigt mysig också men liksom inte på samma sätt. Båda är otroligt fina och det passar ju dig för du rider ju fint :D

2010-01-21 @ 22:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0