Vem är Surprise?



Som jag tidigare skrev så har jag fått en till häst på foder. Surprise heter han och är en arabkorsning på 14 år, ca 153 i mankhöjd. Alltså en liten häst! 
Nu tänker ni säkert "men Freja, skulle inte du ha en STOR häst?" Jo tanken var den att jag skulle hitta en storhäst att ha på foder för att ge mig rutin på storhästtävlingar.
Visst den här hästen är liten, men fortfarane en stor häst. Det var ju trots allt det jag sökte efter, en liten storhäst att tävla med, och små hästar behöver absolut inte vara sämre än stora hästar, jag är ju själv liten så det blir ju perfekt för mig!
  
Han kom iaf igår tillsamans med hans ägare och två andra tjejer som körde hit honom ändå från gävle. Vi provade då att släppa ihop honom med Jacquard och det gick hur bra som helst.
Sen packade vi med grejor och skrev på papper för foderavtal osv.
Tjejerna sa sedan farväl till Prisen och det var lite sorgligt att se på, ägarn som inte vart utan honom längre än en vecka förut.
Men de kan vara lugna, jag ska ta väl hand om honom, mina hästar kommer alltid i första hand... :)

Tror verkligen jag har fått tag på en toppenhäst!

Film från provridningen.

Kommentarer
Postat av: Magda

Hejsan! Va roligt att se filmen från provridningen:) hoppas att ni har det bra tillsammans, jag har gråtit nonstop sen vi kom hem igår men nu känns det lättare, jag vet att han skulle inte kunna få det bättre. Massa kramar till er båda och ge Prisen en stor puss på mulen från mig. /Magda

2010-01-03 @ 22:40:30
URL: http://darlinglilli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0