Surprise (9 jan 2010)

Efter tävlingen så red jag Prisen en stund i ridhuset med Ebba. Det gick riktigt bra, han var mycket mjukare idag än vad han hittills varit. Framförallt mer avslappnad när vi körde igång, nu var det dessutom ett tomt ridhus och bara en häst som sällskap.
Jag jobbade en hel del med skritten och lite på volterna, snett igenom, enkla moment helt enkelt. Just nu vill jag bara lära känna honom, hitta en mjuk form och lugn takt. Vill inte stressa fram, vi har ju nästan all tid i världen på oss.
Känner dock redan nu hur vi börjar hitta varandra mer och mer, han blir mer avslappnad för varje dag som går.
Vi red till musik, och det är bland det mysigaste som finns!

Jag pysslade länge idag på gången, han är verkligen en trevlig liten häst! Får fortfarande inte riktigt borsta hans huvud, men vi tar det lugnt, en dag i taget, snart så ska han nog lära känna mig också.. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0