You make my day

Massor med timmar tillbringades i stallet idag, min personliga fotograf Siri var med. Hjälpte till och knäppte massa bilder, så hästarna fick motion tillsamans. Supermysigt var det!




Vi började med en promenad runt på gården, jag red barbacka på Jacken medan Siri gick med repgrimma på Prisen.


Vi hälsade på "min" tredje prins Bonito


Snyggingar! Som Pia sa.. Du fastnar alltid för Mirre och Bonito hästar, alla har de något speciellt. Kanske är det araben som speglar sin personlighet, då alla tre är arabkorsningar.


Vi gick/red ner till vattnet, så otroligt fint!







Sen tog vi oss ner till ridhuset en stund, jag bytte träns och grimma på hästarna. Satt upp och började rida Prisen barbacka medan Jacken stod snällt i mitten av ridhuset. 



Första gången jag rider barbacka på honom, hur mysig som helst att sitta på! Här känner man ingen ryggrad inte som på Jackisen ^^


Vet inte hur många gånger han gått med hackamore förut, men han verkade trivas. Skönt då jag kan variera lite mera :)


Ibland "åkte" nosen in lite för mycket, men övrigt så gick det veldigt bra. Det är STOR skillnad när man rider lektion eller bara själv i ridhuset, nu var han hur lugn och fin som helst, inte alls stressad eller ofokucerad.


Haha, när vi kom till galoppen drog han ner huvudet mellan bena och studsa, små försök till att bocka. Buse, han var så otroligt söt så jag kunde inte sluta skratta<3
Bilden tagen på andra försöket då jag satt dit en "livlina" runt halsen, kändes att det kunde vara bra och ha när huvudet och resten försvann. ^^



Sen var det Jackens tur :)



Jag är helt KÄR i den här bilden!


Red runt i repgrimma, han lyssnade inte så jättebra till en början. Men det var ett tag sedan vi tränade, efter ett tag tog han mina hjälper bättre.
Två gånger tog han de "rätta" dressyrhjälperna till rygga riktigt bra, så jag är supernöjd eftersom det är de vi har svårt med.




Sen fick det räcka, uppe i stallet pysslade jag länge med båda hästarna.

Imorgon kommer mamma tömköra Jacken och jag kanske kommer leka lite med Prisen i ridhuset.


Kommentarer
Postat av: alle

Massor med söta bilder ju!

kram

2010-01-30 @ 23:13:10
URL: http://allicious.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0