lite riktig uppdatering

Min uppdatering här på bloggen är lite halvdan just nu, jag försöker att uppdatera så ofta jag kan utan att "tvinga" mig själv att skriva varje dag, om varje träning osv.. 


Vi har ringt den där häst massören från Axelssons för ca en vecka sedan, och fick veta att hon var på semester ända fram till 15 mars!
Jag bestämde då att han får vila fram till dess, skrutta runt i hagen och bara må bra innan vi ringer henne igen. Det förtjänar han och jag vill absolut inte rida förrän jag är 100 på att allt står rätt till.
Han är redan på mycket bättre humör, men jag tar alltid hand om honom på gången nu för tiden, försöker mig inte ens på i boxen. På gången är han mycket gladare, förutom ibland då man kommer åt ryggen och magen på han.
Han blir nu för tiden alltid glad av att se mig i stallet, sakta men säkert känner jag igen honom igen. Det betyder allt för mig just nu.


Det går riktigt bra med honom just nu! Även han är på toppenhumör, verkar bli lika glad som Jacken av att se mig i stallet. Sötnosarna.
Jag hittar honom mer och mer i dressyren, han måste bara bli lite starkare men med lite tålamod kommer konditionen och styrkan också. Det går super att rida ut på honom, själv som med andra, har blivit själv mest nu på senaste tiden men i många fall är det faktiskt mycket mysigare.
Jag taggar till hoppträningen som är på söndag, ska bli kul att höra vad Annika säger om honom, om det blivit någon skillnad sen sist.
Taggar även till lördagens träningar, då är det WE och tornerspel, eftersom Jacken vilar så får Prisen även ta hans plats i tornerspelen.... Spännande, vi ska tydligen skjuta pilbåge den här gången... Bra början ;)

På torsdag och fredag får hästarna klara sig utan mig,
snyft.
Jag ska åka iväg, träffa min syster, se på bio och bara umgås med mänskligheten lite. Mamma kommer se till dem, eventuellt så riden min medryttare ut på Prisen något. Men inget bestämt ännu, i vilket fall som helst blir det två lugna dagar.



En favoritbild, tagen och redigerad utav Siri Brandell.

Kommentarer
Postat av: Elin

åh vilken otroligt vacker bild!

2010-03-04 @ 00:57:03
URL: http://karisma.bloggagratis.se
Postat av: Lina Renström

SV: Jag skulle nog inte heller vilja ha fårskinn fast med tanke på att det blir smutsigt lätt :P



Gud vilken fin bild! Siris bilder är ALLTID as fina ;)

2010-03-04 @ 02:44:39
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Siri

hihihi tack lina :D



hoppas verkligen det är någonting som går att åtgärda lätt. ^^

2010-03-10 @ 18:39:41
URL: http://siribrandell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0