Sammanfattning


... och lite till.
På torsdagen åkte jag till min storasyster och sov över till fredagen, vi hade det hur mysigt som helst som vanligt och jag fotade hennes två hundar lite. Tascha, en bouvier des flandres och Nisse som är en skotte.
Kommer att slänga upp lite bilder på dem.

Lördagen
Morgontränade jag Prisen, först WE sedan tornerspel.
Under WE träningen red vi med "lans" (långa halvtjocka pinnar). Vi skulle fånga en ring och hela tiden ha "lansens" spets framåt istället för uppåt som man annars har i tornerspelen.
Jag började i skritt och det gick bra tills vi kom så långt att man skulle fånga en ring... Då vart det riktigt äckligt och halv sken genom ridhuset (självklart släpper man lansen då). Det roliga var att när jag fick stopp på honom var sadeln helt på sniskan.

Jag - *skrattar* det är ju bra att sadeln glider!

Evaa - Det är bra att du har balans....
 

Den repliken fick hon väl dra en el två gånger till under lektionen. Men prisen var super, han lärde sig fort att det inte var så farligt trots allt.
tornerspelet red vi bara med svärd (träsvärd) och slog först ner en mugg för att sedan fånga en ring, i galopp såklart. Det var en baggis, svärdet var ingenting då han hade vant sig med lansen. Grym var han, och vi missade mycket sällan trots att det kanske gick i 180 ibland.
Men det är så det ska vara, lite fart lite fläkt. Det var några som satt på läktaren sista tiden och kommenterade oss, de tyckte vi var coola ;)

Senare fotade jag lite i hagen, bilder är på g.

Söndagen
Hopptränade jag för Annika Hellgren, på Prisen såklart. Johanna och Comet var också med och det var skönt att hoppa med någon annan också, fortfarande lika tufft, men man blir mer taggad då.
Jag hoppade med det vanliga tränsbettet och det gick riktigt bra med tanke på det. Vi kommer dock träna mycket lydnad på det bettet i framtiden, vilket jag tror kommer att bli bra. Så nästa träningar som kommer blir mycket markarbete. 
Film och bilder kommer. 


Just nu redigerar jag bilder :)
Filmen lär jag inte hinna fixa idag, men kanske imorgon.


Kommentarer
Postat av: Jojjo

Kallas inte Surprice Prinsen ? ;) <3

2010-03-09 @ 18:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0