Svar på frågestund.

Hur ser dina tävlingsmål ut för det här året?
Målet är att kunna starta några LA, med sikte på att kvala in till msvb på Jacquard, men har inga tankar på att starta msv.

Ska du ut och tävla med Prisse någonting också, eller ska du låta det vänta?

Självklart har jag planer på att komma ut med honom också, väntar mer på bättre väder :) Sen så ska vi först försöka hitta en ny sadel innan jag börjar kolla efter tävlingar.

Om du fick en miljon svenska kronor, vad skulle du spendera mest på?
Om jag känner mig själv bäst, så på hästarna. Exakt hur vet jag inte förrän det händer, men antagligen hade jag lagt ner på nödvändiga saker som bra sadlar osv.
Men det är grymt mycket pengar... Så en ganska svår fråga. 

Hur många tävlingsoutfiter har du? Lägg gärna upp bild.
Oj, har väl en hel del lite random, olika beroende på vilken häst. Kan ladda upp lite bilder på några som jag haft med Jacken...

min favorit är i vilket fall som helst den här:
som jag haft på de flesta olika hästar jag tävlat :) 


Kan inte du ta kort på din stuga och lägga upp bilder i bloggen? :D
Hahah visst kan jag göra det, måste bara städa först! (a) 

Vill du jobba med någonting hästrelaterat i framtiden? Om inte, vad skulle du vilja jobba med?
Jag har ingen aning om vad jag vill arbeta med, förut ville jag utbilda mig till beridare. Men det är ett mycket tufft jobb, men skulle kunna tänka mig att arbeta med hästar lika mycket som jag kan tänka mig att inte göra det.
Annars vet jag fortfarande inte, men jag har ett stort intresse för fotografering och har en del kontakter inom det...

Vilka hästbloggar läser du dagligen?
Just nu har jag varit riktigt dålig på att läsa bloggar dagligen, men de två jag alltid kollar är Linas och Nells.

vilka bloggar läser du?
Jag läser sällan bloggar, men kikar in några då och då. Som prisens matte, Johanna Bellander, Siri Brandell, Kenza, Syrrans.. och ibland lite olika fotobloggar. Länkar inte, för vet inte om de vill bli länkade.

Vad är din favoritgodis?
Lite svårt att tänka på nu då jag är ganska illamående.. meeen.. eum. Choklad o lakris är alltid en hit, men inte saltlakris!!

Kan inte du lägga upp ett helt inlägg med bara massor med gamla bilder? (jag vet att du har en miljard på din dator) Från din tid med skrållan, dixie, rommy, nilen, jaffa, scarlet, pilen osv.. skulle vara sjukt roligt :)

Tänkte faktiskt göra en ny kategori "Hästar jag minns" som alla hästar jag varit med om kommer få ett eget inlägg.. Kommer bli många kan jag säga.. :)

varför är du världens bästa?

Det kan jag inte riktigt svara på, försöker alltid vara jag och ingen annan. Tack vare mina underbara vänner<3

Du måste berätta med om Pilgrim!

Åh ja! Han var min och syrrans första häst som vi köpte från ridskolan, och som kanske inte var ett bra första alternativ. Eftersom vi inte var erfarna nog så gick han med i verksamheten samtidigt som vi ägde honom, de hade den största ansvaret över honom. Dessvärre fick han ont och blev riktigt grinig och sur tack vare det... Jag blev rädd för honom. Men kan säga att det är den första häst som jag verkligen red i rätt form. 
Till slut bytte vi honom mot ponnyn Jaffa med min äldre syster som fick behandla honom. Just nu är det en annan tjej som har honom på foder sen några år tillbaka, sjukt fina ihop! 
Det var lite kort :)

Mattheus, Pilgrim el Pilen.

Berätta hur du fick tag i Jacquard och hur han är, vad du kallar honom för osv. :)

Det var ridskolechefen som tipsade mig om honom, då hon kände ägaren som kanske var tvungen att göra sig av med honom. 
Men jag hade tappat "hoppet" eftersom ägaren inte hade hört av sig på mycket länge, och dessutom kanske skulle skaffa egen hästgård (då fanns det ingen chans i världen att hon skulle göra sig av med sin ögonsten). 
Men samma kväll som jag hade inprincip bestämt mig för att ha en annan häst (chanel) och satt på middag hemma hos hennes ägare så ringe mamma och berättade att hon ville låna ut Jacquard.... Jag fick ännu ett val utav två hästar, men som dock slutade med Jacken. 

Han är en helt otrolig häst! Man kan typ göra ALLT med honom, världens snällaste utan att vara tråkig. Samtidigt som han har sina humörsdagar och kan bli lite extra busig ibland. Kan skriva ett eget inlägg om just honom en dag :) 

Han har smeknamn som Jacken, Jackan, Jacki, Jaqan, Jaqi, knasen, åsna... allt möjligt :P Jackie använder jag mest.. 

va har du för hästar o va rider du för klasser?
Jag har d-ponnyn Jacquard som är en connemara född 94. Honom har jag bara tävlat upp till LB+5 reg nivå, men har mål på att starta några LA iår. 
Sen har jag arabkorsningen Surprise också född 94, har inte tävlat på honom ännu men vi kommer ta det ganska lugnt med 90cm och 100cm till en början, så får vi se om vi kommer längre. Ska också tävla lite lätta klasser i dressyr på honom.
Båda hästarna har jag bara på foder.  

vilken klubb rider du för?

Jag rider för Roo Gård Ryttarklubb.

va har du för mål under 2010 och i framtiden :)

Målen för iår svarade jag på första frågan. För i framtiden vet jag inte riktigt än, fyller ju 18 iår så jag funderar på att tävla Jacquard mot storhästar, eller bara fortsätta lite smått i avdelning B på ponnytävlingar.
I framtiden ska vi nog mer satsa på tornerspel och bara ha kul, han blir ju 17 då och har inprincip hoppat en stor del utav sitt liv. Därför känner jag mig inte skyldig till att låta någon annan ryttare ta över honom, för hoppningens skull.

Tävla är bland det roligaste som finns, men jag har hellre hästar som står mig närmast hjärtat än att göra mig av med dem för att skaffa en topphäst för tävlingsbanorna.


Kommentarer
Postat av: Siri

Det känns som om 90% var mina frågor x)

2010-03-23 @ 13:36:13
URL: http://siribrandell.webblogg.se/
Postat av: Syrran

Oh pilgrim, jag kom ihåg hur han tröstade mig i boxen efter ridlektionerna :)

2010-03-24 @ 11:42:46
URL: http://dansande-skruttet.blogspot.com
Postat av: Emelie

sv: och du skulle bara veta hur mycket jag beundrar Dig.

2010-03-25 @ 13:33:04
URL: http://eemelies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0