Vill man, kan man.

Jag har räknat ut lite smått hur det kommer se ut med hästarna ett tag framöver..

Träningspass för tränare: mån, ons, tors, fre. Några lördagar & söndagar, alltså minst 4 dagar i veckan (på minst 4 olika hästar).
Mån: 2 hästar.
Tis: minst 1 häst.
Ons: minst 2, ev. 3 hästar.
Tors: minst 2 hästar.
Fredag: minst 3 hästar.
Lördag & söndag: Variera från 2 till tre hästar.

Vilka hästar? 
Självklart Surprise och Jacquard, men också Bonito.
På fredagar kommer jag även att växla mellan Danny, Jazzo och Tischa.

Många jag känner som har egen häst tycker det är skönt, att bara ha just en häst. Att bara ha en de kan lägga ner all sin energi och kärlek på, och det förstår jag.
Men det är inte jag. 

Så länge jag kan minnas har det alltid varit flera hästar för min del, även om jag bara haft en häst under mitt ansvar så har jag många gånger ridit 2-3 hästar om dagen så för mig är det egentligen inget problem, att ha just det, flera.
Jag blir lätt rastlös och vet med mig att jag aldrig skulle må så bra idag utan hästarna. Skulle jag bli illa tvungen att sluta med hästar skulle jag vara lika tvungen att köpa hund, förstår ni grejen?
Jag vill dessutom hela tiden gå framåt i min ridning, och i det kunna rida många olika hästar, skulle bli galen om jag skulle vara tvungen at sitta på samma häst dag in och dag ut.
Dessutom älskar jag mina hästar, mer än över allt annat, de är mina änglar, solstrålar här i livet, ger mig kraft och ork att klara av dagens samhälle. Och nej, jag får inte "dåligt samvete" ifall en häst skulle råka få mindre uppmärksamhet än den andra, för jag vet att det finns ingen risk för det! Istället är jag glad hur många jag än har, för att jag vet att mina hästar går före allt, då menar jag verkligen det, allt!
Jag vet att dom har det otroligt bra i mina händer, blir ridna rätt och får en chans att må riktigt bra. Mina närmaste vänner vet att jag helst skulle vilja "rädda" alla hästar, många som kanske inte har det så bra, som de förtjänar...

Men just nu är det bara tre hästar jag lägger ner mitt hjärta och min själ på




Kommentarer
Postat av: maria

har du fått ta bonito igen?

2010-03-27 @ 16:42:17
URL: http://iiaaa.blogg.se/
Postat av: maria

okej..



håller tummarna för att dom släpper honom :)

2010-03-27 @ 23:21:48
URL: http://iiaaa.blogg.se/
Postat av: Siri

så sjukt kul att du har börjat med bonito igen, det ska vara ni två - det är så självklart.

2010-03-29 @ 14:00:55
URL: http://siribrandell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0