Lättnads dressyr

Hej jag känner inte riktigt för rubriktexterna, de är liksom lite för "stora" jag är lite mer för "skrivstilen".. Random, men kände bara att det inte passade in just nu.
Förlåt för mycket sent bloggande, men blogg.se har bråkat med mig.


Surprise - dressyr för Evaa Larsdotter
"så bra som han gick idag har jag aldrig sätt honom gå" sa Evaa idag på slutet av lektionen. Jag kan faktiskt hålla med henne där, så bra som han gick idag har han hittills aldrig gått med mig.
"Vad gjorde du idag?" Jag koncentrerade mig till 100... Började med att skritta ut 20 min innan lektionen för att rensa tankarna för att sedan vara med på lektionen och bara koncentrera mig på min ridning.
Trots att det var några stressade hästar med på lektionen så höll sig Prisen lugn och gick i stadig bra form hela lektionen. Det var bara när alla skulle ut från ridhuset som han stressade upp sig och inte alls kunde stå still! Knasen :)

Innan lektionen frågade Evaa mig dessutom om jag ska hänga med på en dressyrtävling, lätta klasser. 
4 April, känns som en kul grej att åka ut ihop. Hennes dotter och hon ska tävla då, hon sa även "tja om du vill får du ta den vita också" DANNY menar hon, men vi får se med den biten, tror jag bara vill koncentrera mig på Prisen då om jag följer med.  

Jag vet att jag måste koncentrera mig till 1000 varje gång jag rider, speciellt på Prisen för att det ska bli bra. Då blir det dessutom riktigt bra... Behövde verkligen det, hoppas jag kan fortsätta skärpa mig för det är otroligt fin häst jag har fått låna. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0