Dagens träning - Töm & Bus

Idag fick hästarna endas vara ute 4 timmar i hagen, och det märktes på träningen kan man lugnt säga. Varför de inte var ute längre berodde på vädret (som var otroligt fint!?), tydligen för kallt...
De flesta vet vad jag tycker om sånt där trams, läs HÄR om ett tidigare inlägg just om kyla.

Jacquard - Tömkörning med mamma.
Sista träningen för kursen som mamma gick på. Han hade tydligen varit en liten åsna, inte velat gå ut på spåret, stått lite på bakbenen och krävt otroligt mycket från mamma. Haha, här får man ingenting gratis, men en otroligt bra läromästare är han då han går klockrent så fort man själv lyckas göra rätt.
Tränaren fick ta över tömmarna ganska mycket idag, mamma är ännu inte så hästvan men hon håller på och lär sig. Han fick iaf jobba på bra idag och jag är ganska ledsen att jag inte hann kolla på denna gång!
Nu när kursen är slut planerar jag och mamma att ta privatlektioner i tömkörning tillsammans med båda hästarna för tränaren, vi väntar bara på varmare väder så :)

Surprise - massa bus...
Red ut med Ebba och Casio medan Jacken tömkördes, ja vad väntar vi oss? Allt går klockrent tills vi kommer till grisarna, jag hinner komma på tanken att han inte testat mig på länge...
Men idag var det andra bullar, grisarna gav dem en anledning att bråka och busa. Det var vändningar, stegringar och till och med lite bockande! Hej och hå, blir ju inte bättre utav att hästarna är wannabe varandra, vänder den ena ska den andra också börja. Går den ena förbi går det bra för den andra också, haha vilket får mig att tänka på Bonito, han var också otroligt duktig på att härmas. 
Jag och Ebba har bra tålamod så det gick ju bra ändå. Vi red inte så länge för att det var kallt, men minst 30 min var vi nog ute.
Krävde inte så mycket utav honom då han bara la huvudet på sniskan idag, men imorgon hade jag tänkt och tömköra honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0